Y6 House Captains visited Y1 students

Y6 House Captains visited Y1 students

On Monday, April 7th, the Year 6 House Captains visited the Physical Education class of the Year 1 students with the aim of introducing themselves, sharing more about the inspiring women who represent each house (Keller, Cavell, Fry, and Nightingale), and enjoying a special moment together through play.

The Year 6 students designed a variety of team-based activities in which each group had to work collaboratively to achieve a common goal. These games encouraged patience, cooperation, active listening, and respect for each member’s contributions and timing.

Sorrounded by laughter, excitement, and lots of energy, the younger students showed great willingness to work as a team and were thrilled to share the activity with their captains, whom they listened to with both attention and admiration.

This initiative, promoted together with the physical education department, is part of the Personal and Social Development Programme, aligned with the theme “Being with Others in Community”, which fosters meaningful experiences of connection, belonging, and collective work among different groups within the school.

El lunes 7 de abril, los House Captains de Year 6 visitaron la clase de Educación Física de los alumnos de Year 1 con el objetivo de presentarse, contarles más sobre las mujeres que representan a cada una de las casas (Keller, Cavell, Fry y Nightingale), y compartir un momento especial a través del juego.

Los alumnos de Year 6 planificaron distintas propuestas cooperativas en las que cada equipo debía trabajar en conjunto para alcanzar un objetivo común. En cada dinámica se puso en práctica la paciencia, la colaboración, la escucha activa y el respeto por los tiempos y aportes de cada integrante.

Entre risas, entusiasmo y mucha energía, los más pequeños demostraron una gran disposición para trabajar en equipo y se mostraron felices de compartir la actividad con sus capitanes, a quienes escucharon con atención y admiración.

Esta actividad, impulsada junto al departamento de educación física , forma parte del Programa de Desarrollo Personal y Social, enmarcado en el eje “Ser con otros en comunidad”, que promueve experiencias significativas de encuentro, pertenencia y trabajo colectivo entre los distintos grupos del colegio.