Y4 visited the National Fine Arts Museum

Y4 visited the National Fine Arts Museum

As part of our transdisciplinary programme, Y4 students visited the National Fine Arts Museum last week. It was a wonderful opportunity to walk the halls of the iconic building of the Water Pumps House, remodelled by the renowned architect Alejandro Bustillo to house the present Museum. As one of this year’s academic goals, the Visual Arts Department organised students’ first-hand experiences with various works of art from different artistic fields. 

The tour included the Museum’s permanent exhibition, showcasing pictures by Pablo Picasso. Edgar Degas, Paul Klee and Antonio Berni among others. In this way, the children carried out deeper investigations anchored in an experiential context about how people discover and express their ideas, feelings, culture, convictions and values. Back in school, they explored how we reflect on our creativity, and how we expand and enjoy it, discussing the appreciation of the aesthetic value of things.

It was an exceptional opportunity to encourage the exploration of diverse artistic expressions, catering to the different UOIs and transdisciplinary themes of the PYP. 

Como parte de nuestro programa transdisciplinario, los estudiantes de Y4 visitaron el Museo Nacional de Bellas Artes la semana pasada. Fue una maravillosa oportunidad para recorrer los pasillos del icónico edificio de la Casa de Bombas de Agua, remodelada por el reconocido arquitecto Alejandro Bustillo para albergar el actual Museo. Como uno de los objetivos académicos de este año, el Departamento de Artes Visuales organizó salidas para que los estudiantes pudieran estar mano a mano con diversas obras de arte de diferentes campos artísticos. 

El recorrido incluyó la exposición permanente del Museo, que muestra cuadros de Pablo Picasso. Edgar Degas, Paul Klee y Antonio Berni entre otros. De esta manera, los niños realizaron investigaciones más profundas ancladas en un contexto vivencial sobre cómo las personas descubren y expresan sus ideas, sentimientos, cultura, convicciones y valores. De regreso a la escuela, exploraron cómo reflexionamos sobre nuestra creatividad y cómo la expandimos y disfrutamos, discutiendo la apreciación del valor estético de las cosas.

Fue una oportunidad excepcional para fomentar la exploración de diversas expresiones artísticas, atendiendo a las diferentes UOIs y temas transdisciplinarios del PEP.