Writing Proposal Y4 – Julián Bertuzzi
Nordelta Primary
In an effort to enhance their language proficiency, Year 4 students were presented with a writing challenge centred around the reading and reflection of Gustavo Roldán’s story, “Historia de la vizcacha y la lechuza” (Story of the Vizcacha and the Owl). This writing proposal involved students with retelling, from the perspective of the flea, the episode in which the animals strategise and respond to the rumours spread by the owl and the vizcacha, characters from the story.
In this instance, we showcase Julián Bertuzzi’s written production. Our sincere congratulations to him for successfully narrating the story from the viewpoint of one of the characters. He accurately organised the key narrative elements and employed writing strategies such as dialogues to give voice to the characters. Additionally, he enriched the text with vivid descriptions that offer insights into their thoughts.
Con el objetivo de continuar desarrollando habilidades relacionadas con las prácticas del lenguaje, se les presentó a los alumnos de Year 4 una propuesta de escritura a partir de la lectura y reflexión de la “Historia de la vizcacha y la lechuza”, de Gustavo Roldán.
Esta propuesta consistió en volver a contar, desde la voz de la pulga, el episodio en que los animales piensan y llevan adelante un plan para responder al ataque de rumores de la lechuza y la vizcacha, personajes de la historia.
En esta oportunidad, compartimos la producción escrita de Julián Bertuzzi. Lo felicitamos porque logró contar la historia desde la perspectiva de uno de los personajes, organizó los núcleos narrativos más importantes y utilizó recursos tales como diálogos para darle voz a los personajes y enriqueció el texto con descripciones que nos permiten conocer sus pensamientos.