Y5 Workshop with AUDELA
Within our Personal and Social Education Programme, students in Year 5 participated in a workshop run by AUDELA. This is an organisation that works to increase awareness through special programmes in order to promote the social integration of people with special needs. With their workshops they seek to “transform the social perception of disability by neutralising prejudice and lack of knowledge, transforming and enriching differences.” (http://www.audela.org.ar)
Y5 students explored the topic of hearing. The workshop began with our facilitators conversing in sign language, and throughout, our students were encouraged to explore the unique experiences and perspectives of those who navigate life without hearing. It was quite a challenge!
They practised some words in Argentine Sign Language, including animals, provinces, and our alphabet. Students gained a deep understanding of the daily obstacles that deaf individuals overcome with remarkable resilience, shared by a young deaf speaker. Discussions on accessibility, communication barriers, and societal misconceptions sparked a sense of empathy and a desire to promote inclusivity.
Dentro del Programa de Desarrollo Personal y Social del Colegio, los alumnos de Y5 participaron de un taller a cargo de AUDELA. Esta es una organización que trabaja desarrollando programas de concientización y sensibilización con el fin de promover la integración social de personas con necesidades especiales. Con sus programas buscan “que la mirada social hacia la discapacidad, muchas veces limitada por los prejuicios o desconocimientos, se transforme y enriquezca con las diferencias.” ( http://www.audela.org.ar)
Los alumnos de Y5 trabajaron sobre la temática auditiva. El taller inició con la conversación de nuestros talleristas en lenguaje de señas, durante todo él mismo se invitó a Y5 a explorar las experiencias y perspectivas únicas de aquellos que transitan la vida sin audición, ¡Fue todo un desafío!
Pudieron practicar algunas palabras en la Lengua de Señas Argentina, animales, provincias y nuestro alfabeto correspondiente.
Los alumnos de Y5 obtuvieron una comprensión profunda de los obstáculos diarios que las personas sordas superan con una notable resiliencia, narrados por un joven sordo. Las discusiones sobre accesibilidad, barreras en la comunicación y concepciones erróneas en la sociedad despertaron un sentido de empatía y el deseo de promover la inclusividad.