Y1 visited “El Exploratorio”

Last Friday, within the framework of their UOI Magic vs. Science, Year 1 visited the Exploratorio in San Isidro, an interactive scientific center that aims to bring notions of science and technology to children in a simple and fun way.

Electricity, magnetism, optics, waves, simple machines, aerodynamics, surface tension, atmospheric pressure, robotics, technology, latest inventions were some of the topics proposed. Through direct experience, the students themselves could discover, in an entertaining manner, the principles and phenomena that were presented in each interactive exhibit. It was a wonderful afternoon full of science and surprises!

El viernes pasado, en el marco de su Unidad de Indagación Magia vs. Ciencia,, Year 1 visitó el Exploratorio de San Isidro, un centro científico interactivo que tiene como objetivo acercar nociones de ciencia y tecnología a los niños de una manera sencilla y divertida.

Electricidad, magnetismo, óptica, ondas, máquinas simples, aerodinámica, tensión superficial, presión atmosférica, robótica, tecnología, y los últimos inventos, fueron algunos de los temas propuestos. A través de la experiencia directa, los propios alumnos pudieron descubrir, de forma entretenida, los principios y fenómenos que se presentaban en cada exhibición interactiva. ¡Fue una tarde maravillosa llena de ciencia y sorpresas!