Kindergarten Art Week Feat. Y11: Collaborative intervention between high school students, kindergarten children and their families

Kindergarten Art Week Feat. Y11: Collaborative intervention between high school students, kindergarten children and their families

Within the framework of the kindergarten art fair, the installation resulting from the project carried out by the secondary students for the CAS area (IB program objective) was presented.

This process consisted of three days in which families were invited to share an artistic space with their children with the purpose of transmitting an overcoming reflection on environmental issues through the interventions made. 

“WE DEEPLY BELIEVE THAT THE BEAUTY TRANSMITTED BY ART MAKES IT POSSIBLE TO SPREAD A POSITIVE AND OVERCOMING MESSAGE.  AND TO BE ABLE TO ADDRESS IT BETWEEN PARENTS AND CHILDREN IS TO BUILD CULTURE”. 

SOFIA CAMPOS DUCÓ

MARTINA TOLEDO

VICTORIA GONZALEZ BARRERA

En el marco de la feria de arte de kinder, se presentó la instalación que resultó del proyecto realizado por las alumnas de secundaria para el área de CAS (Objetivo del programa IB).

Este proceso constó de tres jornadas en las que se convocó a las familias para compartir un espacio artístico junto con sus hijos con el propósito de lograr transmitir una reflexión superadora sobre la problemática ambiental a través de las intervenciones realizadas. 

“CREEMOS PROFUNDAMENTE QUE LA BELLEZA QUE TRANSMITE EL ARTE, HACE POSIBLE LA DIFUSIÓN DE UN MENSAJE POSITIVO Y SUPERADOR.  Y PODER ABORDARLO ENTRE PADRES E HIJOS ES CONSTRUIR CULTURA”. 

SOFIA CAMPOS DUCÓ

MARTINA TOLEDO

VICTORIA GONZALEZ BARRERA