Understanding Sustainable Development

Last week, Stella Russo, mother of one of our Y6 students and UN Program Associate for Argentina, visited the PYP Exhibition Class to discuss United Nation´s Global Goals for Sustainable Development.

The 2030 UN Agenda provides a shared blueprint for peace and prosperity for people and the planet, now and into the future. It is an urgent call for action by all developed and developing countries in a global partnership. Students could establish relations to understand that ending poverty and other deprivations must go hand-in-hand with strategies that improve health and education, reduce inequality, and spur economic growth – all while tackling climate change and working to preserve our oceans and forests. Y6 students embraced the opportunity to learn more about these goals, which will be the core of their PYP Exhibition on November 8th. ¡We cannot wait to see the outcome!

La semana pasada, Stella Russo, madre de uno de nuestros alumnos de Y6 y asociada del programa de Naciones Unidas para la Argentina, visitó la clase de exhibición del PEP para discutir los Objetivos Globales de Desarrollo Sostenible.

La Agenda 2030 de Naciones Unidas proporciona un plan compartido para la paz y la prosperidad de las personas y el planeta, ahora y en el futuro. Es un llamado urgente a la acción por parte de todos los países desarrollados y en vías de desarrollo en una asociación global. Los alumnos pudieron comprender que poner fin a la pobreza y otras privaciones debe ir de la mano de estrategias que mejoren la salud y la educación, reduzcan la desigualdad y estimulen el crecimiento económico, todo ello mientras se aborda el cambio climático y se trabaja para la preservación de nuestros océanos y bosques. Los estudiantes de Y6 aprovecharon la oportunidad para aprender más sobre estos objetivos que serán el foco de su exhibición del PEP el 8 de noviembre próximo. ¡Estamos ansiosos por ver el resultado!