Istituto Marangoni Miami came to visit Northlands’ Visual Arts Class

A few weeks ago the Y11 Visual Arts students had the opportunity to participate in an activity led by the Istituto Marangoni Miami. Mario Braghieri, Director of the Fashion Design Program, and Mena Lombardi, Fashion Design Professor together with Rosario Agote, Northlands Visual Arts leader joined in a discussion on the intersection of Art and Fashion.

It was a very enriching experience for our students who were very engaged with this activity! The professors shared the best practices to prepare a portfolio to apply to a creative career.

Hace unas semanas, los estudiantes de Artes Visuales de Y11 tuvieron la oportunidad de participar en una actividad dirigida por el Istituto Marangoni de Miami. Mario Braghieri, Director del Programa de Diseño de Moda, y Mena Lombardi, profesora de Diseño de Moda, junto con Rosario Agote, líder de Artes Visuales de Northlands, se unieron a una discusión sobre la intersección entre el Arte y la Moda.

¡Fue una experiencia muy enriquecedora para nuestros estudiantes, quienes se mostraron muy interesados en esta actividad! Los profesores compartieron las mejores prácticas para preparar un portafolio para postular a una carrera creativa.