“Sucedió en Colores”

A devil who falls in love with an apple seller, an Eskimo grandfather who tells stories to his grandchildren, an emperor and a peasant couple who never stop arguing. All of them are part of a world of stories written by Liliana Bodoc. In ‘Sucedió en Colores’, each story, in a poetic and subtle way, focuses on a particular colour. The characters’ names, the elements, the settings, and the emotions that arise from reading are all connected to that hue. This time, Y4 students delved into these tales, and as part of the reading experience, every Wednesday for the past few weeks, they came dressed in the colour of the story they were reading.

Un diablo que se enamora de una vendedora de manzanas, un abuelo esquimal que relata historias a sus nietos, un emperador y un matrimonio de campesinos que no para de discutir. Todos ellos son parte de un mundo de cuentos escritos por Liliana Bodoc. En “Sucedió en Colores”, cada cuento, de modo poético y sutil, se focaliza en un color. Los nombres de los personajes, los elementos, los contextos y los sentimientos que se desprenden de la lectura se relacionan con ese tono. Los alumnos de Y4 se adentraron en la lectura de estos cuentos y como parte de la experiencia de lectura, cada miércoles de las últimas semanas, vinieron vestidos con el color del cuento que estaban leyendo.