Y10 Olivos visited the Norte III plant of CEAMSE

A few weeks ago, Y10 students visited the Norte III plant of CEAMSE (Coordinación Ecológica Área Metropolitana Sociedad del Estado). This organisation that belongs to the Province of Buenos Aires and the City of Buenos Aires, is responsible for comprehensive management of Urban Solid Waste (RSU) in the Buenos Aires Metropolitan Area, as well as the development and conservation of green and blue areas. During the visit, students toured the various waste separation and treatment plants, which allowed them to understand the environmental impact of our waste production and to learn about technological advancements developed in Argentina for a proper final disposal of urban solid waste.

Hace unas semanas, los alumnos de Y10 realizaron una visita a la planta Norte III de CEAMSE (Coordinación Ecológica Área Metropolitana Sociedad del Estado). Esta empresa, creada por la Provincia de Buenos Aires y la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, se encarga de la gestión integral de los Residuos Sólidos Urbanos (RSU) en el Área Metropolitana de Buenos Aires, así como del desarrollo y conservación de los espacios verdes y azules. Durante la visita, los estudiantes recorrieron las distintas plantas de separación y tratamiento de residuos, lo que les permitió comprender el impacto ambiental de nuestra producción de residuos y conocer los avances tecnológicos desarrollados en Argentina para la adecuada disposición final de los RSU.