Year 8 History Nordelta Board Games
History Y8 Nordelta. Juegos de mesa
Nordelta Secondary
We are thrilled to share with you the incredible achievements of our Year 8 History students from the Nordelta site, in their recent end-of-unit project centred around Ancient Rome. As part of their assignment, the students were invited to design their own board games to apply their knowledge about this fascinating historical period. We are truly impressed with the level of dedication, creativity, and critical thinking displayed by our students throughout this project!
They conducted research, gathered inspiration, and generated innovative approaches to create engaging board games. This project aimed to nurture their creativity and push their thinking beyond conventional solutions. After the board games were finished, each group had the opportunity to present their final product to the class and a game day was held where they had the chance to rotate among the different board games, playing and interacting with each other while engaging with the content of our Ancient Rome unit.
We would like to express our gratitude to the students for their dedication, enthusiasm, and outstanding efforts in bringing Ancient Rome to life through their board games. We also extend our appreciation to the families who supported the students throughout this project!
Estamos encantados de compartir con ustedes los increíbles logros de nuestros estudiantes de History Year 8 de la sede Nordelta, en su reciente proyecto de fin de unidad, centrado en la Antigua Roma. Como parte de su tarea, se invitó a los chicos a diseñar sus propios juegos de mesa para aplicar sus conocimientos sobre este fascinante período histórico. ¡Estamos verdaderamente impresionados con el nivel de dedicación, creatividad y pensamiento crítico mostrado por nuestros estudiantes a lo largo de este proyecto!
Todos realizaron investigaciones, se inspiraron y generaron enfoques innovadores para crear juegos de mesa atractivos. Este proyecto tenía como objetivo fomentar su creatividad e impulsar su pensamiento más allá de las soluciones convencionales. Después de que terminaron los juegos de mesa, cada grupo tuvo la oportunidad de presentar su producto final a la clase y se llevó a cabo una jornada de juego en la que tuvieron la oportunidad de rotar entre los diferentes juegos de mesa, jugando e interactuando entre ellos y con el contenido. de nuestra unidad de la Antigua Roma.
Nos gustaría expresar nuestra gratitud a los alumnos por su dedicación, entusiasmo y esfuerzo para dar vida a la Antigua Roma a través de sus juegos de mesa. ¡También extendemos nuestro agradecimiento a las familias que apoyaron a los estudiantes a lo largo del proyecto!