Concurso ortográfico en español

Spanish Spelling Contest

Concurso ortográfico en español

Secondary Nordelta & Olivos, April-June 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

On Friday 30 June at Olivos and Monday 3 July at Nordelta we organised a spelling contest in Spanish. During the whole month different rounds were developed in the classrooms, working with one hundred words. Twelve students passed to the final, six from each site.
The main objective of this contest was improve and to correct the orthography, raising awareness about the need to enlarge our vocabulary.
The final was a surprise dictation of random words in Spanish, and the winners were Irene M. (Nordelta) and Sophia K. (Olivos), who got a Kindle e-reader as a prize.
Congratulations!

El viernes 30 de junio en la sede de Olivos y el lunes 3 de julio en Nordelta se realizó un concurso ortográfico en español. A lo largo de un mes, se desarrollaron en las aulas diferentes rondas a partir de 100 palabras, donde 12 estudiantes pasaron a la final, 6 de cada sede.
El principal objetivo de este concurso es mejorar y corregir la ortografía, concientizando sobre la necesidad de ampliar nuestro vocabulario.
La final fue un dictado sorpresa de palabras al azar de la lengua española, y las ganadoras fueron Irene M. (Nordelta) y Sophia K. (Olivos), quienes fueron premiadas con una Kindle e-reader.
¡Felicitaciones!