How to eat healthy

National High School Model United Nations (NHSMUN 2017)

Modelo de Naciones Unidas

Secondary Nordelta Olivos, March 2017 - What's going on?

During March 12th to 20th, a group of Senior School students from both sites participated in NHSMUN 2017, one of the most prestigious United Nations Models, sited in New York. This model, which held more than 2500 students from the five continents and had its closure in New York City, allowed our students to debate about diverse topics from the global agenda, such as alternative sources of energy, the situation in Middle East or the role of new technologies in the world.
This trip offered not only the possibility of visiting prestigious universities such as Boston University and Columbia University, but also of being in contact with college life.
They also enjoyed cultural visits such as the Metropolitan Museum or the MoMa, and met Polish Diplomats, who gently received us in their Permanent Mission for the UN.
At NORTHLANDS we are really proud of our students' outstanding performance and we know it was an enriching activity which reflected the IB profile as Inquirers, Informants, Thinkers and Good Communicators.
Thank you kids.. It was really exciting to see you work with such enthusiasm as future leaders!

Entre los días 12 y 20 de marzo un grupo de alumnos de Senior School de ambas sedes participó en NHSMUN 2017, uno de los Modelos de Naciones Unidas más prestigiosos, con sede en la ciudad de Nueva York. Este modelo, que contó con la presencia de más de 2500 estudiantes de los cinco continentes y tuvo su cierre en la Sede de Naciones Unidas en la ciudad de Nueva York, les permitió a nuestros chicos debatir sobre temas tan diversos de la agenda global como el uso de energías alternativas, la situación en Medio Oriente o el rol de las nuevas tecnologías en el mundo.
Este viaje les ofreció además la posibilidad de visitar prestigiosas universidades como Boston University y Columbia University, y estar en contacto con la vida universitaria. No faltaron tampoco las visitas culturales como el Metropolitan Museum o el MoMA, y también tuvimos la oportunidad de ser recibidos por diplomáticos de la Republica de Polonia, quienes gentilmente nos abrieron las puertas de su Misión Permanente para las NU.
En NORTHLANDS estamos orgullosos de la excelente participación de nuestros alumnos y estamos convencidos de que ha sido una actividad enriquecedora que reflejó el perfil de IB como indagadores, pensadores y buenos comunicadores.
Gracias chicos, fue realmente emocionante ver trabajar con tanto entusiasmo a los líderes del futuro.

NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017 NHSMUN 2017