Global Citizenship and Sport

Ciudadanía global y deporte

Secondary Nordelta & Olivos, May 2017 - What's going on?

We organised a very special Softball match as part of our integral education.
Inspired in the Intercultural Event held on April 22 during our Kermesse, we analysed and deepened our knowledge of the countries from which our team members and their families are native. We learned about customs, histories and culture from Japan, Brazil, France and Italy.
Then we proposed the students the task of organising teams representing the different countries. They had to prepare representative clothes that would allow them to play a game and a typical meal that they would share during the 3rd Half.
We greatly enjoyed the game between kimonos, hats and berets. Companionship and Fun were present at all times. To round up this experience, we shared stories, places and family anecdotes, along with the flavours of typical foods.
This type of proposal has the objective that our pupils honour their country as a result of thorough knowledge, understanding and appreciation of its history and culture and at the same time develop an awareness and appreciation of different nationalities, cultures, beliefs and values; bearing in mind that they are Global Citizens.

Como parte de nuestra formación integral organizamos un partido de Softball muy especial.
Inspirados en el evento Intercultural que realizamos el 22 de abril durante la Kermesse Solidaria trabajamos con el equipo de softball en el análisis y profundización de los países de los que son originarias nuestras alumnas y sus familias. Así aprendimos costumbres, historia y cultura de Japón, Brasil, Francia e Italia.
Luego propusimos a las alumnas la tarea de organizarse en equipos por países y preparar una indumentaria representativa del país elegido que a la vez les permitiera jugar un partido, y además preparar una comida típica para compartir en el tercer tiempo.
Entre kimonos, sombreros y boinas jugaron un partido muy divertido donde primó la camaradería y la diversión. Como cierre, durante el 3er tiempo, compartimos historias, lugares y anécdotas de las familias, junto a los sabores de las comidas típicas.
Este tipo de propuestas tienen como objetivo que nuestros alumnos “Honren a su país, como resultado de un conocimiento profundo, la comprensión y el aprecio de su historia y cultura” y a la vez que “Desarrollen una conciencia y apreciación de diferentes nacionalidades, culturas, creencias y valores” siempre desarrollando la conciencia de que son Ciudadanos Globales.