Fernando Turmo visits NORTHLANDS

Fernando Turmo visita NORTHLANDS

Secondary Nordelta & Olivos, June 2017 - What's going on?

On 15 June, we had the pleasure to welcome Fernando Turmo at NORTHLANDS. He is a communicator at Jane Goodall´s institute, specifically in the educational programme Roots & Shoots, which seeks to foster respect and compassion for all living beings, to promote understanding of all cultures and beliefs, and to inspire each individual to take action to make the world a better place for people, other animals, and the environment.
With a positive and active focus, Roots & Shoots – dedicated to inspiring tomorrow's leaders today - encourages youngsters to learn about the issues affecting our local and global communities. It also helps to design, lead and implement their own projects as tools for resolve them.
In the feedback of our students we could see they realized how a small action can have a large impact and they became motivated to improve the environment in which we live.
Thank you Fernando for your visit! We hope to continue working together to strengthen the care of the biodiversity, the environment and its communities through the education, solidarity learning and youth leadership.

El pasado 15 de junio, en NORTHLANDS tuvimos el agrado de recibir a Fernando Turmo, comunicador en el Instituto de Jane Goodall, específicamente del programa educativo Roots & Shoots que busca fomentar el respeto y la empatía por todos los seres vivos. Promueven el entendimiento entre todas las culturas y creencias y motivan a cada persona a actuar para hacer del mundo un sitio mejor para las personas, los animales y la salud de los ecosistemas.
Con un enfoque positivo y activo, Roots & Shoots -dedicado a inspirar hoy a los líderes de mañana- motiva a los jóvenes a aprender sobre los problemas que afectan a nuestras comunidades locales y globales. También les ayuda a diseñar, liderar e implementar sus propios proyectos como herramienta para resolverlos.
Las reacciones de nuestros alumnos nos permitieron ver que ellos se dieron cuenta de cómo pequeñas acciones pueden tener un gran impacto y quedaron motivados para mejorar el entorno en el que vivimos.
¡Gracias Fernando por su visita! Esperamos seguir trabajando juntos para fortalecer el cuidado de la biodiversidad, el ambiente y sus comunidades a través de la educación, el aprendizaje solidario y liderazgo juvenil.