Water day

NORTHLANDS Debating Success

Debate exitoso de NORTHLANDS

Secondary Olivos, June 2017 - What's going on?

On Saturday 17 June, NORTHLANDS Olivos Junior Debate team, comprising Year 9 students Marco C., Juan B. and Santiago F., took part in the Argentine Debating Association's Junior Fest at St Gregory's College. The event involves students from schools all over Buenos Aires who are placed in mixed teams, compete for a place in The Grand Final and are then ranked according to their performance throughout the day. Both Juan and Santiago were chosen to compete in the final where the motion was, "This house regrets the lack of strong female characters in movies and television series." The Proposition, led by Juan B., won the Grand Final.
Congratulations to our debaters for their excellent performances. In the final rankings all three made the top 10. A special well done to Juan B. who was ranked 1st overall and Santiago who came 4th.
NORTHLANDS Olivos Debating Club meets on Mondays after school and is open to all students in Years 8 to 12. Apart from improving the public speaking skills of our students in English, we hope to prepare students who may be offered the chance to represent Argentina in international competition, as happened with Abril Elverdin last year.

El sábado 17 de junio, el equipo Junior de Debate de Olivos, integrado por Marco C, Juan B y Santiago F de Año 9., participó en el Junior Fest de la Asociación Argentina de Debate en el Colegio Saint Gregory’s. El evento convoca a alumnos de colegios de todo Buenos Aires. Se los agrupa en equipos mixtos que compiten por un lugar en la Gran Final y luego son clasificados de acuerdo a su desempeño durante el día. Tanto Juan como Santiago fueron elegidos para competir en la final donde la propuesta fue, "Esta casa lamenta la falta de personajes femeninos fuertes en películas y series de televisión". La propuesta, dirigida por Juan B, ganó la Gran Final.
Felicitaciones a nuestros debatientes por sus excelentes desempeños. En la clasificación final, los tres hicieron el top 10. Una felicitación especial para Juan B. que fue clasificado en el Primer Puesto y Santiago que obtuvo un Cuarto Puesto.
El Club de Debate de Olivos se reúne los lunes después de clase y está abierto a todos los estudiantes de Años 8 a 12. El objetivo de la actividad no es sólo desarrollar las habilidades para hablar en público en inglés sino que esperamos también preparar a los alumnos para que tengan la oportunidad de representar a la Argentina en las competencias en el extranjero, como ocurrió con Abril Elverdin el año pasado.

ADA Junior Debate Fest ADA Junior Debate Fest ADA Junior Debate Fest ADA Junior Debate Fest