First Activity with iPads

NORTHLANDS Senior Debating Team makes it to the Grand Final

Equipo de Debate Senior de NORTHLANDS a la Gran Final

Secondary Olivos - ACTIVITIES, October 2017 - What's going on?

In only our second year of competition, NORTHLANDS has won a place in the Argentine Debating Association Grand Final. Huge congratulations go to the team: Marcos R. L.(Year 12 - Speaker 1), Nicolas A. (Year 12 - Speaker 2 and Reply) and Juan Ignacio P. A. (Year 12 - Speaker 3), who have worked very hard, battling through a series of qualifying rounds and three knockout rounds to leave themselves with a chance of becoming National Champions. The team have been ably assisted by Manuel D. (Year 11) and Ines C. (Year 11) who also participated in the qualifying rounds.

Congratulations should also be extended to the NORTHLANDS Junior Debating team: Marco C. (Year 9 - Speaker 1), Juan B. (Year 9 - Speaker 2 and Reply) and Santiago F. (Year 9 - Speaker 3) who fell at the final hurdle after losing in their semi-final. Up to this point, they had won every debate in which they had participated.

Well done to all of the students involved and good luck to the Seniors in the Grand Final!

The teams were prepared for these competitions by Mr Graeme Liddon and Miss Abril Elverdin.

As an extra-curricular ACTIVITY, Debating is ideal for developing confidence in, and knowledge of, both public speaking and topical issues / current affairs, not to mention preparing for a career in law or other similar vocations. For those who excel at this activity, there is even a chance of travelling abroad to represent Argentina in international competition.

En nuestro Segundo año de competición, NORTHLANDS ganó su lugar en la Gran Final de la Asociación de Debate Argentina. Felicitamos al equipo: Marcos R. L. (Año 12 – Orador 1), Nicolás A. (Año 12 – Orador 2 y Reivindicación) y Juan Ignacio P. A. (Año 12 – Orador 3) quienes trabajaron duramente, compitiendo a través de una serie de rondas clasificatorias y tres rondas eliminatorias para conseguir la oportunidad de convertirse en campeones Nacionales. El equipo ha sido hábilmente asistido por Manuel D. (Año 11) e Ines C. (Año 11) quienes también participaron en las rondas clasificatorias.

Extendemos las felicitaciones al equipo de Debate Junior de NORTHLANDS compuesto por Marco C. (Año 9 – Orador 1), Juan B. (Orador 2 y Reivindicación) y Santiago F. (Año 9 – Orador 3) quienes cayeron en el último obstáculo luego de perder en semifinales. Hasta esta etapa, habían ganado todos los debates en los que participaron.

¡Buen trabajo a todos nuestros estudiantes involucrados y éxitos al equipo Senior en la Gran Final!

Los equipos son instruidos para estas competiciones por los docentes Grame Liddon y Abril Elverdin.

Como Actividad extra-curricular, el debate es ideal para desarrollar la confianza, y el conocimiento de, tanto hablar en público como temas / asuntos de la actualidad, por no mencionar la preparación de carreras en derecho o vocaciones similares. Para aquellos que sobresalen en esta actividad, existe incluso la oportunidad de viajar al extranjero para representar a la Argentina en la competencia internacional.