March 30th Our Founder's day

Augmented Reality in Science: The Cell

Realidad Aumentada Aplicada a las Ciencias: La Célula

Primary Olivos, April 2017 - What's going on?

Augmented Reality (AR) allows us to superimpose digital information onto real images allowing us to interact with the image in 3D.
Year 5 students experimented with AR. They coloured-in 2D drawings of an animal and a vegetable cell, they then used the Quiver iPad application to transform the pictures into animated and interactive 3D models.

La Realidad Aumentada (RA) permite superponer información digital sobre escenas reales permitiéndonos aumentar nuestra percepción del entorno. Los alumnos de Año 5 experimentaron con RA. Pintaron dibujos de la célula animal y vegetal y luego, utilizando la aplicación Quiver en el iPad, observaron las imágenes en 3D. La RA permitió que cada página con las células se volvieran animadas e interactivas.

Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos Augmented Reality, Year 5, Primary Olivos