Portfolio Day - Olivos Primary

Portfolio Day - Celebrating Progress

Portfolio Day - Celebrar el progreso

Year 4 to Year 6 - Primary Olivos, June 2017 - What's going on?

We organised a special day for families to share Portfolios with their children. We invited families to come for half an hour where students were able to share their progress and their targets for the second term.

As the purpose of this event is for students to celebrate their progress, they were in charge of leading the meeting, not the teachers. Children had prepared these meetings taking time to choose specific pieces of work, reflect on them and set targets to improve.

The objectives of these meetings are for students to become responsible for their work, to learn organisational skills, to be involved in the assessment of their learning, to improve their communication skills, to include parents in their learning experience, to set and achieve goals and to answer questions and address parent concerns.

Organizamos un día especial para que las familias compartan los Portfolios con sus hijos. Invitamos a las familias a acercarse al Colegio media hora donde los alumnos pudieron compartir su progreso y metas para la segunda parte del año.

Como la finalidad de este evento es que los alumnos celebren el progreso que han hecho, fueron ellos los que estuvieron a cargo de conducir la reunión, no los docentes.

Los objetivos de estas reuniones son que los alumnos se hagan responsables de su tarea, que incorporen habilidades de organización, que se involucren en la evaluación de sus aprendizajes, que mejoren sus habilidades de comunicación, que incluyan a los padres en el proceso de aprendizaje, que forjen y cumplan con objetivos y que se puedan dar respuestas y se aborden las inquietudes de los padres.