Portfolio Day - Olivos Primary

Fascination Art - Unit of Inquiry 2

Fascination Art - Unidad de indagación 2

Year 4 - Primary Olivos, June 2017 - What's going on?

Within the theme How we express ourselves, to work on the central idea "Art and the mass media influence people and society", we looked at, and compared two bags of cereals without knowing which brand of cereals they were. We voted on which bag we would choose to buy, which one we thought was the most nutritious and which one we thought was the most expensive. Finally, the fun part came and we were able to do a taste test. After we finished eating the cereals we looked at the two boxes and focused on their designs. This led us to discuss how the visual design and marketing of a product has an effect on what we choose to buy.

En el marco del tema Cómo nos expresamos, para trabajar la idea central "El arte y los medios masivos de comunicación influyen sobre las personas y la sociedad", observamos y comparamos dos bolsas de cereales sin saber cuál era su marca. Votamos la bolsa que elegiríamos, aquella que pensábamos era la más nutritiva, y aquella que pensábamos era la más cara. Finalmente, llegó la parte más divertida y pudimos probar el producto. Después de comer los cereales observamos las dos cajas y nos concentramos en sus diseños. Esto nos llevó a debatir sobre cómo el diseño y marketing de un producto tienen un efecto sobre lo que elegimos comprar.

Introduction to Unit of Inquiry 2 Introduction to Unit of Inquiry 2 Introduction to Unit of Inquiry 2 Introduction to Unit of Inquiry 2

Comparing different styles of Art Comparing different styles of Art Comparing different styles of Art Comparing different styles of Art

We had to compare two different pieces of art and think about how they are connected. We also talked about which pieces we prefer and why and started discussing the style of Pop Art and why it was such an important and relevant art movement. We created our own examples of Pop Art.

Tuvimos que comparar dos obras de arte y pensar sobre cómo estaban conectadas. También conversamos sobre cuáles obras preferíamos y por qué. Así comenzamos a debatir sobre el el estilo Pop Art y sobre por qué era un movimiento artístico tan importante y relevante. Y creamos nuestros propios ejemplos de Pop Art.

We worked collaboratively to design and create healthy cereal boxes in the style of Pop Art. We then took our boxes to Year 2A and had to persuade the children to buy our product. The Year 2 children then voted for their favourite cereal box. Congratulations to Amalia and Dominique whose box won the most votes!!

Trabajamos colaborativamente para diseñar y crear cajas de cereales saludables en el estilo del Pop Art. Luego llevamos nuestras cajas a Año 2A y debíamos persuadir a los chicos para comprar nuestro producto. Los alumnos de Año 2A luego votaron por su caja de cereales favorita. ¡Felicitaciones a Amalia y Dominique que realizaron las caja que obtuvo más votos!

Cereal boxes Cereal boxes Cereal boxes Cereal boxes