Acto Patrio: 25 de mayo

National Celebration: May 25

Acto Patrio: 25 de mayo

Primary Olivos, May 2017 - What's going on?

On May 25 we celebrated one of the most important events on which our country was built. Those who participated in the May Revolution thought that it was possible that these lands could cease to be a Spanish colony. They trusted that they could organise themselves as a free people, interact with other nations and expand trade.
Year 2 inquired about colonial society. They worked with different sources of information and analysed some of the differences between societies of the past and present.
They shared with us everything they had learned in an interesting and entertaining assembly.

El 25 de mayo celebramos uno de los acontecimientos más importantes sobre los cuales se construyó nuestro país. Quienes participaron de la Revolución de mayo pensaban que era posible que estas tierras dejaran de ser una colonia española. Confiaban en que podían organizarse como un pueblo libre, relacionarse con otros pueblos y ampliar el comercio.
Los alumnos de Año 2 indagaron sobre la sociedad colonial. Trabajaron con distintas fuentes de información y analizaron algunas diferencias de las sociedades del pasado y las sociedades actuales.
Durante el Acto, compartieron con nosotros todo lo que aprendieron.

Cambia, todo cambia por Primaria Olivos

Acto 25 de mayo - Primaria Olivos Acto 25 de mayo - Primaria Olivos Acto 25 de mayo - Primaria Olivos Acto 25 de mayo - Primaria Olivos