Diferentes actividades en Clase, Año 5

Different Activities in Class

Diferentes actividades en Clase

Year 5 - Primary Nordelta, April 2017 - What's going on?

We share with you some rich moments in Year 5 class.
Pupils worked with QR cubes to reflect about their learning. Each side of the cube led them to a question, which they had to answer and/or complete.
During Reading time, the students read "The Eye of the Storm". You can see them enjoying this time with their classmates.
In Carousel of visible thinking, Year 5A students described the characteristics and qualities of: friendship, leadership, respect, empathy, trust and being caring. These six values are now the values we practice in our classroom.
Finally as part of a class meeting activity, the students enjoyed making compliment cards for each other, recognising and highlighting the positive qualities of their classmates.

Compartimos con ustedes algunos valiosos momentos de la clase en Año 5.
Los alumnos trabajaron con cubos QR para reflexionar acerca de su aprendizaje. Cada lado del cubo los llevaba a una pregunta que ellos tenían que responder o completar.
Durante las horas de Lectura, los alumnos leyeron “El ojo de la Tormenta”. Se los ve disfrutando con los compañeros su momento de lectura.
En una Carousel de Pensamiento Visible expusieron características y cualidades que describen: amistad, liderazgo, respeto, empatía, confianza y cuidado. Estos seis valores son ahora los valores que practicamos en clase.
Finalmente y como parte de una actividad de encuentro, los alumnos disfrutaron de hacerse entre ellos tarjetas de felicitación, reconociendo y destacando las cualidades positivas de sus compañeros.

Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5 Activities in class, Year 5