Discovering Our Planet

Discovering Our Planet - First Unit of Inquiry

Descubriendo nuestro planeta - primera Unidad de indagación

Year 4 - Primary Nordelta, April 2017 - What's going on?

During our first Unit of Inquiry, "Discovering Our Planet” the pupils worked actively in the Lab investigating about soil composition. Through simulations they studied the possible modifications that the soil can suffer as a result of exogenous agents.
Enzo from Year 4B, had the initiative to build a model of the internal structure of the Earth.
Also in the same unit we inquired on the formation of rocks where we could recognize three different types of rocks: igneous, sedimentary and metamorphic.
After analyzing each of them, with Miss Clara's help, we decided to create "Chocolate rocks" in the Science Lab. The results were awesome!

As closing activity, pupils carried out an investigation on different cases in which a change occurs on the Earth. They decided to complement their inquiry with models giving evidence of these phenomena.

En la primera Unidad de indagación, “Descubriendo nuestro Planeta” los alumnos trabajaron activamente en el laboratorio investigando acerca de la composición del suelo. Experimentaron mediante simulaciones las posibles modificaciones que puede sufrir el relieve debido a agentes exógenos.
Enzo de Año 4B, tuvo la iniciativa de realizar una maqueta de la estructura interna de la Tierra.
También en la misma unidad investigamos la formación de las rocas y reconocimos en dicho proceso tres tipos de rocas: ígneas, sedimentarias y metamórficas.
Después de analizar cada tipo, con la ayuda de Miss Clara, decidimos inventar “rocas de chocolate” en el laboratorio. ¡Los resultados fueron sorprendentes!

Como actividad final de la Unidad, los alumnos realizaron una investigación sobre diferentes casos en los que se produce un cambio en la Tierra. Decidieron complementar su indagación con maquetas que ponen en evidencia estos fenómenos.

Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta Discovering Our Planet - Year 4, Primary Nordelta