Professional Learning Communities

Comunidades de Aprendizaje Profesional

Institucional, 2017 - What's going on?

At NORTHLANDS, we take pride in belonging to a professional and permanent learning community, where we all share knowledge and learn with and from others.
Within this framework, throughout the year, the school invites all the teaching community, to participate in insets, conferences and workshops, leadered by qualified professionals, or even by our own teachers who share their professional practices to the rest of the staff.

This year, amongst others, we participated in:

February 17th: CPR training by PE teacher Patrio Maserati.

May 8th: "Teaching and Learning in Heterogeneous Classrooms”, 4-day workshop by Rebecca Anijovich from UdeSA.

April 12th: “Visible Thinking” by teacher Mrs. María Barberis.

August 25th: “Inclusive, ESL and mother- tongue policies” by Eithne Gallagher from Essarp. She also presented her latest book “The Glitterlings”.

August 18th: Mrs. Susan Magenta, former NORTHLANDS Headmistress, who addressed the school’s teaching community with an interesting lecture.

Furthermore, we also held the meeting “Encuentros de Multiplicadoras”. These are our own teachers that receive training and then share their professional practices to the rest of the community staff.

En NORTHLANDS nos enorgullecemos de pertenecer a una comunidad de aprendizaje profesional y permanente, donde todos compartimos conocimientos y aprendemos de y con los otros.
En este contexto de trabajo, el colegio invita a sus maestros, a lo largo del año, a distintas jornadas de inserción, talleres y conferencias a cargo de profesionales idóneos, como así también nuestros propios maestros comparten su trabajo con el resto del cuerpo docente.

Este año, entre otras cosas, participamos de:

17 febrero: Curso RCP, dictado por el profesor de Educación Física Patricio Maserati.

8 de mayo: "Enseñar y Aprender en Aulas Heterogéneas", dictado por Rebecca Anijovich de UdeSA.

12 de abril: “El pensamiento Visible”, por la profesora María Barberis.

25 de agosto: “Políticas de inclusión de lenguas maternas en colegios de habla inglesa”, por Eithne Gallagher de Essarp quien también presentó su más reciente trabajo, “The Glitterlings”.

18 de agosto: Nos visitó Susan Magenta, ex-directora general de NORTHLANDS, quien se dirigió a la comunidad educativa del colegio en una interesante charla.

Además, también tuvimos los “Encuentros de Multiplicadoras”: las maestras reciben una capacitación, hacen un trabajo al respecto, y luego lo transmiten al resto de los maestros de la escuela.