Productive Circuit - Unit of Inquiry 2

Circuito Productivo - Unidad de Indagación 2

Year 3 - Primary Nordelta, June 2017 - What's going on?

To learn in depth the different stages involved in a Productive Circuit (Unit of Inquiry 2), we created our own company Northlands Super Paper, dedicated to production and commercialization of recycled paper.
We made the paper ourselves, as well as the advertisement.
The company logo and advertisement were voted by the children amongst all the logos and ads that they designed.

Furthermore, as part of the same Unit of Inquiry, in Language Practices we are working with “Instructive Texts”.
Students from Year 3C made a “Chocotorta" cake and then wrote the recipe correctly, using the text type characteristics.

Para conocer a fondo cómo se encadena un Circuito Productivo (Unidad de Indagación 2), creamos nuestra propia empresa, Northlands Super Paper, dedicada a la producción y comercialización de papel reciclado.
El papel lo hicimos nosotros y también las publicidades.
El nombre y el logo de Northlands Super Paper son los elegidos por votación entre todos los logos que crearon los chicos. Aquí algunos de sus trabajos.

Además, como parte de la misma Unidad de Indagación, en Prácticas del lenguaje estamos trabajando el tipo textual “texto instructivo”. Los alumnos de Año 3C hicieron primero una “Chocotorta” para luego escribir la receta utilizando correctamente las características del tipo textual.