Our First Webinar

Literacy Week

Semana Literaria

Primary Nordelta, May 2017 - What's going on?

On the week of May 8th to 12th the School held the Literacy Week, with activities related to Reading and Writing. Amongst other events, we had:

Opening Assembly: In this Assembly overseas teachers and helpers wrote and performed a play in English.
Year 4: Interview to Sandra Siemmens: Year 4 pupils read the book “The Wall”, written by the Argentine novelist Sandra Siemmens, who visited us during Literacy Week. They prepared an interview with questions about the book and also about her private life. Enthused, she traveled from Santa Fe for her appointment. Before leaving, she read her newly published book, “A lump in the throat”.
Year 5: Poetry Reading by the Argentine author Pamela Corbett: She was delighted to visit our Primary School Book Fair and to have the opportunity to talk to the children about writing and illustrating poetry for themselves, and invited them to express their ideas and to have fun with language. She read her own poems and congratulated the children on their excellent level of English and also their good manners.
Year 1: Grandparents’ story telling: Again this year we invited our grandparents to participate, reading or telling a story in English or Spanish to their grandchildren and classmates.
EP2 Creative Writing Competition: We were very proud to see the great number of students who participated in this activity.
Literacy Kermesse: “Reading a classic. Reading, a classic.” in charge of Pablo Saposnik.
Continuing with the activities that were held in last year’s Literacy Week, in which the focused on tales and poetry, this year we included the classics and involved parents to generate a shared experience between different generations. We looked into: Simbad, Alicia en el País de las Maravillas, El Sastrecillo Valiente, Las mil y una noches, Tom Sawyer and other classics. Throughout the Fair 15 workshops were held.
Students were able to choose stories read by different members of staff.
Books in English and in Spanish were on sale throughout the whole week

Durante la semana del 8 al 12 de Mayo se llevó a cabo en el colegio la Semana Literaria. Los alumnos participaron de propuestas relacionadas con la lectura y la escritura. Entre otras, se desarrollaron las siguientes actividades:

Opening Assembly: En el mismo los docentes y asistentes extranjeros escribieron y luego interpretaron una obra en inglés.
Año 4: Entrevista a Sandra Siemmens: Los alumnos de Año 4 leyeron "La Muralla", un libro escrito por la autora argentina Sandra Siemmens, quien nos visitó en el marco de la feria. Los chicos prepararon preguntas sobre el libro y sobre su vida personal para hacerle un reportaje. Viajó desde Santa Fe para acudir a la cita. Antes de irse, leyó otro libro de su autoría que acaba de publicar: "Un nudo en la garganta".
Año 5: Lectura de poesía a cargo de la autora Pamela Corbett: Pamela se fue encantada de nuestra Feria Literaria. Estaba muy contenta por haber tenido la oportunidad de hablar con los chicos sobre la escritura e ilustración de poesía para sí mismos, los invitó a expresar sus ideas y divertirse con la lengua. Leyó su libro de poemas y además felicitó a los alumnos por su excelente nivel de inglés y sus buenos modales.
Año 1: Los abuelos leen: Nuevamente este año invitamos a los abuelos a participar, leyendo o contando un cuento en inglés o en castellano en la clase de sus nietos.
EP2 Creative Writing Competition: Una competencia de escritura espontánea para los alumnos de EP2. Estamos orgullosos de la gran convocatoria que tuvo esta propuesta.
Kermesse Literaria: “Leer un clásico. Leer, un clásico” a cargo de Pablo Saposnik.
Para darle continuidad a las actividades que se realizaron en la feria de mayo de 2016 donde nos enfocamos en relatos y poesías, la propuesta de este año sumó a los clásicos creando un lugar de encuentro intergeneracional: Alicia en el País de las Maravillas, Simbad, El Sastrecillo Valiente, Las mil y una noches, Tom Sawyer y otros adaptados para recorrerlos, leerlos y jugarlos. Se realizaron 15 talleres a lo largo de la Feria.
Lectura de cuentos por parte de docentes y asistentes: Los alumnos pudieron elegir cuentos de su interés leídos por distintos miembros del staff.
Venta de libros: durante toda la semana de libros en inglés y en castellano.