Building a Caring Community

Construyendo una comunidad solidaria

Secondary Olivos, November 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

Our CAS programme (Creativity, Activity and Service) allows our students to complement the academic development of the IB Diploma programme, making it richer and more meaningful.
NORTHLANDS offers its students the possibility of visiting different institutions within the neighborhood where they can put their social and personal skills into action by making their contribution to society.
They investigate and prepare the meetings they carry out weekly with great commitment and working collaboratively.

For the last 10 years, some students from Year 11 and 12 have visited an institution that works with young people and adults who have mental and / or physical disabilities. This institution, called "Mi Arbolito", is part of the Río Pinturas Foundation.
Students along with their teachers choose activities, with the idea of sharing spaces, knowledge and time, enriching the links between students and those attending the institution. Painting, workshops of daily life activities and a vegetable garden are the activities carried out. The best of each one is promoted, exchanging views and perspectives on the same things and the way of doing them.
The happiness that occurs in these meetings is contagious. The growth, commitment and perseverance of the students with the project generate beautiful moments of acceptance and integration.

This year the Foundation celebrated its 20th anniversary. At the end of October, a special celebration was held, which was attended not only by weekly visitors but also by the rock band La negra Sabática, composed and directed by NORTHLANDS students.
All this work allows our students to understand their capacity to make significant contributions to their community and society. We are sure that this way we will build a more supportive community.

Nuestro programa CAS (Creatividad, Actividad y Servicio) permite a nuestros alumnos complementar el desarrollo académico del programa de Diploma de IB, haciéndolo más rico y significativo.
NORTHLANDS brinda a sus alumnos la posibilidad de visitar distintas instituciones dentro del vecindario en las que puedan poner en acción sus habilidades sociales y personales haciendo su contribución a la sociedad. Ellos investigan y preparan los encuentros que llevan a cabo semanalmente con gran compromiso y trabajo en equipo.

Desde hace 10 que algunos alumnos de Año 11 y 12 visitan semanalmente una institución que trabaja con jóvenes y adultos que tienen discapacidad mental y/o física. Esta institución, llamada “Mi Arbolito”, es parte de la Fundación Río Pinturas.
Los alumnos junto con sus profesores eligen actividades, con la idea de que compartan espacios, conocimientos y tiempo, enriqueciendo los vínculos entre los alumnos y los concurrentes a la institución. Se realizan trabajos de pintura, talleres de actividades de la vida diaria y una huerta. Se potencia lo mejor de cada uno, intercambiando miradas y perspectivas sobre las mismas cosas y la forma de hacerlas.
La alegría que se produce en estos encuentros es contagiosa. El crecimiento, el compromiso y la perseverancia de los alumnos con el proyecto generan momentos lindos, de aceptación y de integración.

Este año la Fundación cumplió 20 años. A fines de octubre se realizó una celebración especial de la que participaron no solo los visitantes semanales sino también la banda de rock La negra Sabática, compuesta y dirigida por alumnos de NORTHLANDS.
Todo este trabajo permite a nuestros alumnos comprender su capacidad de hacer contribuciones significativas a su comunidad y a la sociedad. Estamos seguros de que así construiremos una comunidad más solidaria.