How to eat healthy

Anti-Smoking Campaign

Campaña Anti-Tabaco

Secondary Olivos, October 2017 - What's going on?

The secondary school experience is the time when young people are at greatest risk of smoking experimentation and uptake. Therefore, conducting smoking prevention education throughout the high school years is vital for educating students to make positive health decisions.
Smoking kills more people than alcohol, AIDS, car crashes, illegal drugs, murders, and suicides. Diseases as Emphysema, lung cancer and Chronic Bronchitis can be terrible consequences. Cigarette packages don't list ingredients so smokers are not constantly confronted with them.
The idea was to make the Students to take action on the problem by researching, learning and presenting their final work as posters to all the school community. They work in groups using guided questions and having free time to create the presentation using their IPads and internet resources. They decided to do a visual campaign without an excess of information, using their IT and Art abilities.
Year 9`s Students want to set up an alert on the problem, to make people to think about the short and long term consequences because they really realized that smoking is more than just a health issue – it has been shown to affect mental health and cognitive function, and has wider social and economic implications for the community.

La experiencia educativa a nivel secundario es el momento cuando los jóvenes se encuentran expuestos a un gran riesgo de experimentar y comenzar a fumar tabaco. Por lo tanto, llevar a cabo educación preventiva en relación con el tabaco a lo largo de los años del nivel secundario es vital para educar a los estudiantes y llevarlos a realizar elecciones positivas para su salud.
Fumar tabaco mata más personas que el consumo de alcohol, SIDA, accidentes de autos, drogas ilegales, asesinatos y suicidios. Enfermedades como Enfisema, Cáncer de pulmón y Bronquitis Crónica pueden ser consecuencias terribles. Los paquetes de cigarrillo no muestran los ingredientes, razón por la cual los consumidores no se confrontan con ellos.
La idea fue hacer que los alumnos tomaran acción en el problema mediante la investigación, aprendizaje y presentación final del trabajo como posters a toda la comunidad del colegio. Trabajaron en grupos usando preguntas guías y usando tiempo libre de las clases para crear dicha presentación con sus dispositivos electrónicos e Internet. Ellos decidieron hacer una campaña visual sin un exceso de información, aplicando sus conocimientos de IT y Arte.
Los alumnos de Año 9 quieren alertar sobre el problema, para hacer que las personas piensen a cerca de las consecuencias a corto y largo plazo, porque realmente se dieron cuenta que fumar es más que una cuestión de salud - ha demostrado afectar funciones cognitivas y mentales, y posee grandes consecuencias sociales y económicas para la comunidad.