Y5 Building Bridges

Año 5 Construyendo puentes

Primary Olivos - What's going on?

Year 5 students worked in groups to build bridges out of blocks and different supplies, as an introduction to the first unit of inquiry. The unit, entitled "The whole is greater than the sum of its parts", deals with systems and the concepts of connection, form and function. Students discussed these concepts with relation to a bridge, and then upon building their own, arrived at the conclusion that each part of the bridge, or each building block, is fundamental to its functioning, thus creating a "whole" that is greater than the sum of its parts.

Los alumnos de Año 5 trabajaron en grupos construyendo puentes con bloques y diferentes materiales, como introducción a la primera Unidad de Indagación. La unidad titulada "El todo es mayor que la suma de su partes", trata sobre los sistemas y los conceptos de conexión, forma y función. Los alumnos discutieron estos conceptos en relación a un puente y luego, a partir de la construcción de uno, concluyeron en que cada parte del puente o cada bloque de construcción es fundamental para su funcionamiento, creando un "todo" que es mayor que la suma de sus partes.