Metacognition

Metacognición

Primary Olivos, December 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

In the IB PYP (Primary Years Programme) we believe reflective students give thoughtful consideration to their own learning and experiences. They are able to assess and understand their strengths and limitations in order to direct their own learning and personal development. Within this framework, students are at the centre of the learning process, Portfolio Days and the Big Brother/Big Sister Programme are a few examples of this. On Portfolio Days, Y3 to Y6 students independently share their reflections with their families in student-led conferences. Within the Big Brother/Big Sister Programme, Y6 students bond with Y1 students and support them throughout the year.

En el IB PEP (Programa de la Escuela Primaria) creemos que los alumnos reflexivos evalúan detenidamente su propio aprendizaje y experiencias. Son capaces de reconocer y comprender sus cualidades y limitaciones para, de este modo, contribuir a su aprendizaje y desarrollo personal. Es en este marco en el que los alumnos son protagonistas de sus propios procesos de aprendizaje. Algunos ejemplos de esto son los Portfolio Days y el Programa de Padrinos y Ahijados. En los Portfolio Days, alumnos de Año 3 a Año 6 comparten con sus familias sus reflexiones, guiando las conferencias en forma independiente. Dentro del Programa de Padrinos y Ahijados, alumnos de Año 6 construyen vínculos con alumnos de Año 1 y los acompañan a lo largo de todo el año.

Related galleries / Galerías relacionadas