IB attitude: CREATIVITY/ APPRECIATION / COOPERATION

Attitudes IB: CREATIVITY/ APPRECIATION / COOPERATION and Education for Sustainable Development (ESD)

Actitudes IB: Creatividad, Apreciación, Cooperación y Educación para el Desarrolla Sustentable

Primary Olivos, July, August, September & October - What's going on?

In the middle of the year we continued working with the IB attitudes. In July we used our creativity to promote our ESD theme: Waste. Children took photographs and wrote captions which encouraged people to reduce their waste. This linked to our next attitude, appreciation where we discussed the importance of appreciating the food we have and trying to reduce the amount of food and packaging wasted at lunchtimes. This was followed by the attitude, cooperation, where we worked together to use the new recycling stations around the school.

Durante la segunda parte del año continuamos trabajando con las actitudes del perfil IB. En julio utilizamos la creatividad para promover nuestro tema de ESD: Basura. Los alumnos tomaron fotos y escribieron epígrafes alentando a las personas a reducir su basura. Esto se vinculó a nuestra siguiente actitud, apreciación, donde discutimos la importancia de apreciar la comida que ingerimos y de tratar de reducir las cantidades de comida y envoltorios que se desechan durante el almuerzo. Continuamos con la actitud cooperación, donde trabajamos juntos para utilizar las nuevas estaciones de reciclaje alrededor del colegio..

CREATIVITY
APPRECIATION
Assembly Appreciation Assembly Appreciation Assembly Appreciation Assembly Appreciation Assembly Appreciation