How do we learn?

¿Cómo aprendemos?

Primary Olivos, December 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

NORTHLANDS´ IB learners strive to be inquirers. During the Units of Inquiry they are encouraged to tap into their natural curiosity and pose their own questions about the world. Teachers guide them to acquire the skills necessary to conduct a student-led collaborative inquiry, developing independence. During the units students are encouraged to act upon their newly developed understanding: to contribute to our local and global community; and to share with others what they have learnt. NORTHLANDS´S IB Learners have a personal commitment to service, and act to make a positive difference to the lives of others and to the environment. By being actively involved in their learning, they are truly motivated and develop a love of learning which will be sustained throughout their lives..

Los miembros de la comunidad de aprendizaje IB se esfuerzan por ser indagadores. Durante las Unidades de Indagación se los alienta a descubrir y aprovechar su curiosidad natural y formular sus propias preguntas sobre el mundo. Los maestros los guían para que adquieran las habilidades necesarias para llevar adelante indagaciones en forma colaborativa, desarrollando su autonomía. Durante las unidades, se alienta a los alumnos a que actúen a partir de la comprensión de nuevos conceptos: para contribuir con nuestra comunidad local y global; y para compartir con otros lo que han aprendido. Los miembros de la comunidad de aprendizaje IB se comprometen personalmente a ayudar a los demás y actúan con el propósito de influir positivamente en la vida de las personas y el medio ambiente. Al estar activamente involucrados en su aprendizaje, encuentran verdadera motivación y desarrollan ansias de aprender, que serán sostenidas durante el resto de su vida.

Related galleries / Galerías relacionadas