Bridging

Year 6 / 7 Bridging Activities

Año 6/ 7 Actividades de adptación

Primary Olivos, October 2017 What's going on?

Over the past three weeks, Year 6 students experienced our annual Bridging Period between Primary and Secondary. Members of the Secondary Learning Support team visited Year 6 students, who shared their feelings in relation to this new stage, as well as their doubts and questions. They benefited from the opportunity to attend different Secondary classes with Year 7 students for a half school day. They met with Year 7 students who shared their experiences and responded to their concerns. It was a great experience for all.

A lo largo de tres semanas, los alumnos de Año 6 atravesaron el Período de Articulación entre Primaria y Secundaria. Recibieron la visita de los miembros del Equipo de Orientación de Secundaria, con quienes compartieron sus sentimientos en relación con esta nueva etapa y plantearon dudas y preguntas. Vivieron la experiencia de asistir a distintas clases de Secundaria y cambiar de aulas junto a alumnos de Año 7 durante media jornada escolar. Compartieron un espacio con alumnos de Año 7 quienes les contaron sobre sus experiencias y respondieron a sus inquietudes. Fue una experiencia maravillosa para todos.