Oche Califa

A book of poems written in the style of Oche Califa - by Year 5

Going beyond rewriting the ending of the story

Un libro de poemas al estilo Oche Califa - Año 5

Para superar la propuesta de cambiarle el final al cuento

Primary Olivos, September 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

While attending a workshop led by Ruth Kaufmann, a Y5 teacher applied what she was learning. This is how Y5C students inquired into the author Oche Califa.
First they watched different videos with interviews made to him, and listened to voice notes in which the author read his own poems.
After reading the poem "Vivir para ver" several times in class, the teacher cut up all the sentences of the poem and asked different groups to rearrange them in any way they considered best. Each group, then shared their poem with the rest of the class giving reasons for their choice.
Finally they all made a list of things that are worth looking at carefully, to really see them. And, in twos, they wrote a poem in the style of the author.
This is how Y5C published their own book of poems, including drawings they did themselves to represent their pieces of writing. And they welcomed Oche, feeling very proud when showing him the book inspired by his poem!!

Mientras asistía a un curso dictado por Ruth Kaufmann, la docente de Año 5 aplicó lo que estaba aprendiendo. Así es que en clase los alumnos de 5to. "C" realizaron una investigación sobre el escritor Oche CALIFA.
Primero vieron distintos videos con notas realizadas al autor y escucharon audios en los que él leía algunos de sus poemas.
Luego, trabajaron con el poema "Vivir para ver". Después de leerlo varias veces, por grupos recibieron el poema cortado en versos. Se les pidió que armen el poema como les pareciera mejor para luego compartir con el resto de la clase fundamentando su elección.
Finalmente, hicieron entre todos una lista de las cosas que valen la pena ser vistas con detenimiento, para verlos realmente. Y, en parejas, escribieron un poema en el mismo estilo del autor.
Así es que Año 5C editó su libro de poemas, incluyendo dibujos que ellos mismo hicieron para representar las poesías que habían escrito. ¡¡Y recibieron la vista de Oche, orgullosos de poder mostrarle el libro inspirado en su poema!!