Water day

Día del agua

Nordelta & Olivos - 22 March - NORTHLANDS Highlights 2017

In line with the school objective "to strengthen and align our whole school programme of sustainability" and within the framework of the Education for Sustainable Development (ESD) programme, we chose to celebrate World Water Day in order to emphasize the importance of conserving and managing our freshwater resources.
As part of our IB programme, we took this opportunity to think about the importance of making good decisions regarding our precious water resources and take responsible action every day. The students came dressed in blue to represent the importance of freshwater. They made watering cans, played with coloured ice cubes, made bubbles and gave out some flyers in the school´s parking lots.

En línea con el objetivo institucional de fortalecer y alinear nuestro programa de sustentabilidad en todo el Colegio" y en el marco del programa de Educación para el Desarrollo Sustentable (ESD), elegimos celebrar el Día Mundial del Agua, un evento internacional que busca reconocer la importancia del agua como un recurso natural y promover su uso sustentable. Como parte del programa IB tomamos esta oportunidad para pensar en la importancia de tomar buenas decisiones respecto de los recursos del agua y ser responsables de nuestras acciones todos los días. El 22 de Marzo los chicos se vistieron de azul para lograr un impacto en el mensaje que queríamos transmitir. Prepararon regaderas, jugaron con hielos de colores y burbujas y repartieron folletos en el estacionamiento del colegio.

Kindergarten Nordelta / Nivel inicial Nordelta

Kindergarten Olivos / Nivel inicial Olivos