Child´s Day

Marmalade Project

Proyecto “Mermeladas”

Kinder Olivos, Agosto 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

Every year the school promotes all staff members to share ideas and present innovative projects. In this case, Silvina Junquera (LSU member) developed an idea based on the observation of our neighborhood streets. Many of the sidewalks had orange trees and according to the season the fruits would fall and not be used by anybody. She made a research and offered the school a project through which oranges could be picked up by the children to make marmalade. The jam would then be sold to the community and with the money raised we would be able to help different organizations in the neighborhood.
We chose our “Friendship & Service day” as our “D-day” because we were not only celebrating Service but also Tree Day (according to our ESD programme based on taking care of the planet).
The whole Kindergarten participated actively in collecting jars, picking up the oranges, cooking the marmalade, packing and selling it at the school door. With the money raised we helped the “Centro de día Senderos del Sembrador” and “Casa Grande” nursing home, where we also sent home made bread (made by K2 children) with the marmalade.
Throughout some weeks we could smell in the Kindergarten and in our hearts and souls the experience of having done a good sweet job. Thanks to all our School Community for trusting and helping us make things happen.

Como parte de los incentivos del colegio a compartir ideas entre colegas y presentar proyectos innovadores, Silvina Junquera (miembro de LSU) desarrolló una idea a partir de la observación de las calles de nuestro barrio, Olivos. En muchas de sus veredas observó árboles con naranjas que de acuerdo a la estación, caían y nadie consumía ni utilizaba.Realizó una investigación al respecto y propuso al colegio un proyecto en el cual se pudieran recolectar para hacer mermelada para luego venderla a la comunidad y colaborar con lo recaudado con alguna organización de la comuna.
De esta forma , elegimos nuestro “Friendship & Service day” como el “D day” ya que celebrábamos no sólo el día de la solidaridad sino también el día del árbol (en concordancia con nuestro compromiso por cuidar de nuestro planeta como parte del programa de ESD). Todo el Jardín participó activamente en juntar frascos, recolectar naranjas, cocinar la mermelada, empaquetarla, “comercializarla” y a través de lo recaudado ayudamos al centro de día “Senderos del Sembrador”. Asimismo los abuelos del Hogar “Casa Grande” saborearon la mermelada con un rico pan que amasaron los niños de Sala de 2.
Por un par de semanas, quedó impregnado en nuestro olfato y en nuestros corazones la experiencia “dulce” de haber hecho un buen trabajo. Gracias a nuestra Comunidad por confiar, acompañarnos y hacer que las cosas sucedan.