Life Cycle

Investigation about the frogs´ life cycle

Indagación sobre el ciclo de la rana

Kinder Olivos, November 2017 - What's going on?

In Kinder 3 Monkeys, the children are investigating the frogs´ life cycle. Every morning when they arrive to the classroom, they say hello, they put their school bags away and they go straight to the table where they can observe the tadpoles. They check if they have enough water and food and if they´ve grown or they have legs already. They know that very soon they are going to turn into frogs and they are waiting for that day to come.
Through these kind of activities, the children can show respect, responsibility and care for other living things. Nature surprises them and invites them to learn and discover. They ask questions to themselves and they talk to each other while they use magnifying glasses to observe. Very soon they will be able to witness the metamorphosis. They are very excited, awaiting for that moment to come….

En Sala de tres, los niños están investigando acerca del ciclo de vida de los sapos. Cada mañana llegan a la sala, se saludan, cuelgan la mochila y se acercan a la mesa a donde están los renacuajos. Se fijan si tienen suficiente agua, comida, si crecieron o le salieron las patas. Saben que pronto serán sapos y están esperando que ese día llegue.
A través de su participación en estas actividades también dan cuenta de estar desarrollando actitudes de respeto, cuidado y responsabilidad hacia otros seres vivos. La naturaleza los convoca y sorprende, conversan, se preguntan y responden mientras observan con las lupas. En breve serán testigos de la metamorfosis. Están ansiosos por que llegue ese momento…