Child´s Day

Día del niño

Kinder Olivos, Agosto 2017 - What's going on?

Kindergarten Families were invited to share a day playing with their children.
Play allows children to use their creativity while developing their imagination, and physical, cognitive, and emotional strength. Play is important to healthy brain development. It is through play that children at a very early age engage and interact in the world around them.
Whats more, it is through play that children develop the attributes of the IB learning profile: good communicators, thinkers, balanced, inquirer, open minded, risk takers and reflective.

Las familias del jardín fueron invitadas a compartir un día de juego con sus hijos.
El juego permite que los niños desplieguen su creatividad mientras desarrollan su imaginación y su potencial físico, cognitivo y emocional.
El juego es además importante para el desarrollo saludable del cerebro. Es a través del juego a una edad temprana que lo niños se relacionan e interactúan con el mundo que los rodea.
Además, es a través del juego que los niños desarrollan los atributos del perfil del alumno IB: Buenos comunicadores, Pensadores, Equilibrados, Indagadores, de Mentalidad abierta, Audaces y Reflexivos.