Day PI

Pi Day

Día de Pi

Secondary & Primary Nordelta, March 2018 - What's going on?

To celebrate Pi Day which was on the 14th March, the Year 7 pupils were invited back to Primary to teach the Year 6 pupils something they had learned in this new year.

They planned and delivered a lesson on powers, explaining and giving examples of how you can shorten a multiplication in some cases. The Year 7 students prepared posters and organised some game time on the iPads to practice the concepts. Surprisingly the Year 7 kids resulted in real professionals!

Although a bit confusing concept, the Year 6 students weren’t scared and took the challenge on, showing us that whenever something difficult comes our way, we face it and together we overcome it.

Well done to all Year 7 and Year 6 students!

Here is some evidence of the success of this amazing event!

Para celebrar el Día de Pi, que fue el 14 de marzo, invitamos a Año 7 a volver a Primaria, pero esta vez para enseñar en Año 6 algo nuevo aprendido este año.

Prepararon y dieron una clase sobre potencias, explicando con ejemplos cómo en algunos casos se puede acortar una multiplicación. Confeccionaron láminas explicativas y organizaron juegos en los iPads para practicar lo explicado.

Aunque fue un poco confuso el concepto para ellos, los alumnos de Año 6 no se asustaron y aceptaron el desafío, mostrándonos que cuando algo difícil se avecina, es posible enfrentarlo y sobrellevarlo juntos.

¡Buen trabajo para todos los chicos de Año 6 y Año 7!

Aquí la evidencia del éxito de este divertido evento…

Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day Pi Day