PYP  Exhibition

PYP Exhibition 2017

Exhibición PEP 2017

Primary Nordelta, November 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

Year 6 pupils celebrated the end of their IB PYP programme with the PYP Exhibition. Throughout this presentation they demonstrated their knowledge, understanding of concepts and development of skills and attitudes when dealing with different academic contents.
On this opportunity, they chose the Transdisciplinary Theme “Who we are”.
Pupils explored different aspects of the human being as a social being who builds up culture within a community. They made a deep inquiry based on the central idea "The human being is a social being that has unique capabilities that allow him to develop and build culture in community."

Los alumnos de Año 6 celebraron la finalización del programa PYP del IB con el PYP Exhibition. A través de esta presentación demostraron conocimientos, comprensión de conceptos y el desarrollo de habilidades y actitudes abordando diferentes contenidos académicos.
En esta oportunidad, se eligió el tema transdisciplinario “Quiénes somos”. Los alumnos exploraron diversos aspectos del ser humano como ser social que construye cultura en comunidad. Realizaron una indagación profunda a partir de la idea central “El ser humano es un ser social que posee capacidades únicas que le permiten desarrollarse y construir cultura en comunidad.”
En esta muestra, la audiencia fue invitada a recorrer un museo con diferentes salas. En cada sala se podían conocer los distintos temas que fueron indagados por cada equipo.