Hockey sticks

Hockey sticks for a School in Del Viso

Palos de Hockey para una escuela de Del Viso

Primary Nordelta, September 2017 - What's going on?

The idea of gathering and donating hockey sticks for the Escuela nro 44 from Del Viso, was proposed by Violeta G’s mother (Year 6), as from a conversation she had with pupils of 10, 11 and 12 year old pupils who assist to the Fundación Ayres de Esperanza where she is a supporting teacher.
The girls commented that they loved hockey, but when she asked them on what frequency they practiced, they answered that they had never been able to play a game because in their school they only had four hockey sticks. So they would take turns to dribble the ball and do hockey exercises.
This motivated her to gather unused sticks amongst her relatives. Then with her daughter they had the idea to extend the request to her Year 6 group as well as her hockey group.
In less than a week they gathered 18 hockey sticks which they received at the School entrance.
During the September holidays they went to the school and handed in the sticks to the PE Teacher, who was really thankful.

La idea de juntar palos de hockey para donar a la Escuela nro. 44 de Del Viso le surgió a la mamá de Violeta G, de Año 6, en una conversación que tuvo con alumnas de 10, 11 y 12 años que concurren a la fundación Ayres de Esperanza, donde ella es maestra de apoyo escolar.
Las alumnas le comentaron que les gusta mucho el hockey, y al preguntarles con qué frecuencia juegan, ellas le contaron que nunca pudieron jugar un partido porque en su escuela sólo hay 4 palos de hockey, por lo que se turnan para correr con la bocha y hacer ejercicios.
Así fue como decidió juntar palos en desuso entre sus familiares, cuando a la vez se les ocurrió, junto a su hija Violeta, que sería una buena idea extender el pedido a sus compañeras de año y su grupo de hockey.
En menos de una semana juntaron 18 palos que recibieron en la entrada del Colegio. En las vacaciones de septiembre se acercaron a la escuela y les entregaron los palos de hockey a la profesora de Educación Física, quien estaba muy agradecida.