First Service Day

Primer Service Day

Primary Nordelta, March 2018 - What's going on?

We have been preparing ourselves for this important event. Inés Pereyra Iraola read the year 3 and EP2 children "The Story of Northlands", which was adapted from a booklet written by Miss Vicky Miles and her year 3 students in 1990. The children discussed the importance of this day as well as the values Miss Brightman wanted to promote and how she managed to do so.
Today on our first Service Day, which coincided with Founders Day, EP2 students enjoyed listening to different anecdotes about school life in the old days by Northlands Alumni.
After this, we had a great time with an attractive Q&A App in our iPads, Kahoot.

Hemos estado preparándonos para este importante evento.
Inés Pereyra Iraola les leyó a los chicos de Año 3, 4, 5 y 6 “La historia de Northlands”, una adaptación en base a una publicación de la Srta. Vicky Miles y sus alumnos de Año 3, de 1990. Los chicos discutieron la importancia de este día como así también los valores que la fundadora de la escuela Miss Brightman quiso promover, y de qué forma se ingenió para hacerlo.
Hoy en nuestro primer Service Day, que coincidió con el aniversario de la fundación del colegio, los alumnos se divirtieron escuchando diferentes anécdotas sobre la vida en la escuela en los viejos tiempos, contadas por miembros de Northlands Alumni.
Luego, disfrutamos jugando con una atractiva aplicación de preguntas y respuestas en nuestros iPads, Kahoot.

First Service Day First Service Day First Service Day First Service Day First Service Day First Service Day First Service Day First Service Day