Trip to Balcarce

Trip to Balcarce - Year 10

Viaje a Balcarce - Año 10

Secondary Norldeta & Olivos, November 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

The objective of this kind of trips is to consolidate the meaning of friendship among students of both sites. With more than 80% of attendance from Olivos & Nordelta, this camping trip took place in "PIEDRA NARANJA", Balcarce city. Students enjoyed outdoor activities such as trecking, rappel, kayak, zip line, mountain bike, walks, slack-line, climbing and other moments to socialize and share time together. It is important to highlight that electronic devices were not taken to this trip, decision which allowed a real connection between people and fostered our institutional motto of cultivating friendship and social bonds.

El objetivo de este tipo de viajes se centra en poder consolidar el sentido de Amistad entre los alumnos de ambas sedes. Con más del 80% de concurrencia por parte de nuestros chicos de ambas sedes, se llevo a cabo este campamento en la ciudad de Balcarce en el predio de "PIEDRA NARANJA", donde los chicos pudieron disfrutar de actividades al aire libre como, trecking, rapel, kayak, tirolesa, mountain bike, caminatas, slack-line, escalada, y gran cantidad de momentos donde poder socializar y compartir tiempo entre ellos. Es importante destacar que dicho viaje se llevo a cabo en su totalidad sin la presencia de dispositivos electrónicos lo que posibilitó un real encuentro entre las personas, pudiendo desplegar una parte importante de nuestro lema institucional. Cultivar la amistad y los vínculos ante todo.