THIMUN 2018

The Hague International Model of United Nations - 2018

Modelo Internacional de Naciones Unidas en La Haya - 2018

Secondary Nordelta & Olivos, 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

We would like to congratulate Lara J. and Marco C. for being selected by ESSARP to participate in The Hague International Model of United Nations (THIMUN).

THIMUN is a five-day simulation of the United Nations for secondary school students, which takes place at the end of January each year in the World Forum Convention Center in The Hague. THIMUN now attracts over 3,500 students and teachers from around 200 schools. The students themselves originate from more than 100 different countries.

THIMUN offers an excellent opportunity to expand, develop and put into practice English language skills. The object of the Conference is to seek through discussion, negotiation and debate, solutions to the various problems of the world: questions of human rights, protection of the environment, economic development, as well as the critical issue of war and peace.

Lara and Marco are part of the Model of United Nations Program at NORTHLANDS and have shown an enormous progress and commitment in every model they participated in. The aim of this program is to develop global citizens that have a broad understanding of international affairs and current events, as well as the different perspectives in which those issues may be dealt with.

Once again we would like congratulate Lara and Marco!

Queremos feliciar a Lara J. y a Marco C. por haber sido seleccionados por ESSARP para participar en el Modelo Internacional de Naciones Unidas en La Haya - 2018 (THIMUN).

THIMUN es una simulación de 5 dias de las Naciones Unidad para alumnos de colegios secundarios que se realiza todos los eneros en el World Forum Convention Center en La Haya. El evento reúne a más de 3500 estudiantes y docentes de más de 200 colegios que representan alrededor de 100 países.

THIMUN es una excelente oportunidad para expandir, desarrollar y poner en práctica las habilidades en el uso del inglés. El objetivo de la Conferencia es participar de discusiones, negociaciones y debates en búsqueda de soluciones a problemas globales: Derechos Humanos, Protección Ambiental, Desarrollo Económico y temas críticos como la guerra y la Paz.

Lara y Marco son parte del programa de Modelo de NU de NORTHLANDS, han demostrado gran progreso y compromiso en cada modelo del que participaron. El objetivo de nuestro programa es desarrollar ciudadanos globales que cuenten con un entendimiento acabado de las Relaciones Internacionales y sus circunstancias ,así como las diferentes perspectivas que implica cada tema a tratar.

Una vez más queremos felicitar a Lara y Marco