MINU

True world citizens - MINU 2017

erdaderos ciudadanos del mundo - MINU 2017

Secondary Nordelta & Olivos, September 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

In our School we are convinced that training international students is to educate them in the comprehension of the global world, including social, political and cultural affairs. And the implementation of this knowledge is achieved by the active and constructive participation in United Nations Models, where the students take the role of delegates, defend and negotiate a country´s position.
We congratulate all our students of Year 8 who joined us in this experience. They worked with commitment and great enthusiasm, and they also aquired concepts, ideas and skills that make them true citizens of the world.

En nuestro Colegio estamos convencidos de que formar alumnos internacionales es, en gran medida, educarlos en la comprensión de los fenómenos mundiales, tanto políticos como sociales y culturales. Y la puesta en práctica de este conocimiento se logra con la participación activa y constructiva en estas actividades de Modelos Naciones Unidas, donde los chicos toman el rol de delegados, defienden y negocian desde el lugar de un país.
Felicitamos a todos los alumnos de Año 8 que nos acompañaron en esta experiencia porque trabajaron con compromiso y gran entusiasmo, y porque además aprendieron infinidad de conceptos, ideas y habilidades que los hacen realmente ciudadanos del mundo.