EMUN 2017

VII EMUN Conference

VII Conferencia EMUN

Secondary Nordelta & Olivos, June 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

We are very pleased to announce that the VII EMUN Conference, a two-day simulation of the United Nations for English speaking schools took place last Friday 23 and Saturday 24 June at St. Catherine´s Moorlands. The event was an excellent occasion to help students gain and improve their diplomatic skills, to deepen their knowledge of international politics and to become aware of the challenges of global decision-making. It was also a unique opportunity to get to know interesting people with different views and perspectives who represented different countries from around the world and relevant NGO’s.

This year, the main theme of the Conference was “Equality of opportunities in a developing world”, and our students participated with great enthusiasm! We feel very proud of their achievements and would like to congratulate them for their collaborative attitude, compromise and high standards reached with their resolution writings.

La VII Conferencia EMUN, uno de los modelos de simulación de las Naciones Unidas de dos días de duración, tuvo lugar para los Colegios de habla inglesa durante el mes de junio en el St. Catherine´s Moorlands. El evento fue una excelente ocasión para ayudar a los alumnos a practicar y desarrollar sus habilidades diplomáticas, profundizar en sus conocimientos de política internacional y para tomar conciencia de los desafíos de la toma de decisiones sobre temas globales. A la vez, fue una oportunidad única para interactuar y conocer a otras personas con intereses y puntos de vista diferentes que representaban a otros países del mundo y a principales ONGs.

Este año la conferencia central fue "“Equality of opportunities in a developing world”, y nuestros alumnos participaron con mucho entusisasmo. EStamos orgullosos de sus logros y queremos felicitarlos por su actitud colaborativa y comprometida así por el alto nivel alcanzado en sus resoluciones escritas.

VII EMUN Conference VII EMUN Conference VII EMUN Conference VII EMUN Conference VII EMUN Conference VII EMUN Conference