Book Fair

Book Fair – Communicators & Knowledgeable

FERIA LITERARIA - Comunicadores, informados e instruidos

Kindergarten Nordelta, October 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

During the third week of October, Kindergarten organized a Book Fair. Several days before, our librarians started to promote the event and our children were very enthusiastic waiting for the event. Kindergarten was full of books and literacy activities.
This year, the main subject was “book recommendations”. Every child had the opportunity to recommend their favourite story to their friends and teachers and the main entrance was fully decorated with pictures and their own recommendations. Kinder 2 & Kinder 3 spoke about stories they knew, Kinder 4 recommended some of the traditional stories they´ve been working with and Kinder 5 did the same about Legends.
At the same time, children were invited to share reading moments in Spanish and English. Our Headmaster, Mr James Coulson, came to the three Kinder 5 classes to read two stories: Zoom by Istvan Banyai and Up, a storyteller visited the little ones with her instruments and creative adventures and also some grandmas and moms came to visit our classes !!
Throughout the days, our children were the best communicators sharing with their families their joy and emotions towards literature and the magic world of books…

En la tercera semana de octubre, el Nivel Inicial organizó una feria literaria. Las bibliotecarias comenzaron a promocionar el evento unos días antes y para cuando llegó la fecha los chicos ya estaban motivados esperando el gran día. El jardín se vistió “de libros” y actividades relacionadas con la literatura.
Este año, el tema principal fue la recomendación de cuentos: cada alumno lo conversó con sus maestras y en la puerta del colegio se desplegó una cartelera con fotos y recomendaciones. Las Salas de 2 y 3 lo hicieron a través cuentos que conocían, las Salas de 4 con cuentos tradicionales que trabajaron en una unidad y las Salas de los chicos más grandes, con leyendas.
Paralelamente, los chicos realizaron visitas a la Feria de Libros, donde escucharon narraciones de distintos cuentos tanto en inglés como en castellano. Nuestro Director general, James Coulson, visitó la feria y compartió con los alumnos de Sala de 5, dos cuentos: “Zoom “de Istvan Banyai y la historia de “Up”. Una narradora de “Libros Arena”, visitó las salas más pequeñas con historias e instrumentos y hasta algunas abuelas se animaron a visitarnos para llenarnos de historias.
A lo largo de los días nuestros alumnos, contagiados por la alegría de compartir sus emociones, demostraron ser unos excelentes comunicadores, invitando a sus familias a acercarse a este mágico mundo de los libros.