Founder's Day

March 30th: Our Founder's day

30 de Marzo: Día de nuestra fundadora

Nordelta & Olivos, March 2017 - What's going on?

Winifred May Brightman arrived in Argentina in 1914 to take up her position as governess to the Haynes family´s children. When they left home to study abroad at boarding-school, Mr Albert Haynes encouraged Miss Brightman to set up a School for the community. Miss Brightman accepted the challenge and went into partnership with Miss Mildred Ivy Slater. In this way, these two enterprising and resourceful women founded NORTHALNDS in 1920.
Every year, on March 30th, we celebrate Founders’ Day to remember our school founder´s birth day, Miss. Brightman.

More about NORTHLANDS´ history >>

Winifred May Brightman llegó a la Argentina en 1914 para ocupar un puesto como institutriz en la casa de la familias Haynes. Cuando los niños marcharon al extranjero para estudiar como pupilos, Mr Albert Haynes alentó a Miss Brightman para que estableciese una escuela para la comunidad. Miss Brightman aceptó el desafío para lo cual se asoció con Miss Mildred Ivy Slater. Así fue como estas emprendedoras mujeres fundaron en 1920 NORTHLANDS.
Todos los años, celebramos el Día de la Fundadora el 30 de marzo para recordar el nacimiento de Miss Brightman, fundadora de nuestro colegio.

Más sobre la historia del Colegio NORTHLANDS >>