Water day

Second Service Day - World Environment Day

Segundo Service Day - Día mundial del Medio Ambiente

Nordelta & Olivos, 5 June - NORTHLANDS Highlights 2017

On this second Service Day we took the opportunity to celebrate World Environment Day. When commemorating dates related to caring for the environment, NORTHLANDS seeks to create moments of awareness and active participation for our students. We wish to encourage them to become socially committed in their community to engage in actions leading to a more sustainable world.
We also invited our community to come dressed in shades of green, brown or blue, the colours of nature in order to make an impact on the message we want to convey.
Kindergarten Olivos got together to make toys for the schools we support in Chaco. They reused materials parents sent and had at school, with the help of teachers and Secondary school students.
In Nordelta we had an Assembly led by Year 12 pupils with the participation of Year 1 students. Also year 11 pupils visit kindergarten to talk about the importance of taking care of our planet. Then we had an activity in the playground which involved students from the three sections.
Both in Nordelta and Olivos, Kindergarten, Primary and Secondary sang together the school's anthem with the aim of giving a message to our community: "After the sun the rain, after the rain the sun, this is a way of life till the work be done".

En este segundo Service Day celebramos el Día Mundial del Medio Ambiente. NORTHLANDS, como parte de su programa de Servicio a la comunidad, busca generar espacios de reflexión y acción respecto del cuidado del medio ambiente. Nos interesa motivar a nuestros alumnos para que se comprometan y realicen actividades para crear conciencia sustentable.
También invitamos a todos nuestros alumnos de Jardín, Primaria y Secundaria a elegir ropa informal para ese día y utilizar colores de la naturaleza como el verde, marrón o azul para dar más impacto al mensaje que queremos transmitir.
El Nivel Inicial de Olivos se reunió para fabricar juguetes para los colegios de Chaco con los cuales colaboramos. Reutilizaron material que enviaron los padres y que teníamos en el colegio, con ayuda de sus maestras y alumnos de Secundaria.
En Nordelta realizamos un Assembly liderado por alumnos de Año 12 y con la participación de alumnas de Año 1. Además los alumnos de año 11 visitaron el nivel inicial para conversar sobre la importancia de cuidar el ambiente. Luego llevamos a cabo una actividad en el patio reuniendo a las tres secciones.
Tanto en Nordelta como en Olivos, cantamos todos juntos el himno del colegio con el objetivo de brindar un mensaje a la comunidad:
"After the sun the rain, after the rain the sun, this is a way of life till the work be done”.

Making toys with recycled materials - Olivos Kindergarten

Kindergarten, Primary and Secondary all together singing the school anthem - Olivos Site Kindergarten, Primary and Secondary all together singing the school anthem - Nordelta Site

Year 11 visits Kindergarten - Nordelta Site