NORTHLANDS Primary School Project

- 2018 Year 1 Informative Meeting

Reunión Informativa para Año 1 2018

Kindergarten & Primary Nordelta, October 2017 - What's going on?

On October 6th, we held a meeting to introduce the NORTHLANDS Primary School Project to the prospective Year 1 families. We worked together with Kinder 5 families on strategies to accompany their children to face the challenges of this new stage.

Throughout the meeting, we appealed to the visitor’s senses and we welcomed them with live music performed by our Primary students. We presented not only the academic goals of our Primary Project, but also we showed parents the skills that our students develop along the six years in Primary, such as public speaking, addressing an audience, playing an instrument live, ability to make links between concepts, amongst others.

Students from Year 5 and Year 6 shared their school experience through some questions where they could convey what the learning process is for them, they told us how School motto “Friendship and Service” influenced them, then talked about de attributes of the IB learner profile, and what does NORTHLANDS mean to them.

Also the Heads of Performing Arts, Visual Arts and Physical Education presented their areas in an innovative way.

El 6 de octubre llevamos a cabo una reunión informativa para presentar a las futuras familias de Año 1 la propuesta educativa de NORTHLANDS para su Sección Primaria. Trabajamos junto a las familias de Sala de 5 brindando estrategias para acompañar a sus hijos a enfrentar los desafíos de esta nueva etapa.

A lo largo de la reunión apelamos a los sentidos de los visitantes y los recibimos con un fondo musical en vivo, interpretado por nuestros alumnos de Primaria. No sólo presentamos los objetivos académicos que forman parte del Proyecto, sino que también les mostramos a los padres las habilidades que nuestros estudiantes desarrollan a lo largo de los seis años de Primaria, tal como hablar en público, dirigirse a una audiencia, tocar un instrumento en vivo, relacionar conceptos, entre otras. Alumnos de Año 5 y Año 6 contaron su experiencia en el colegio a través de algunas preguntas, donde pudieron transmitir cómo es para ellos el proceso de aprendizaje, contaron cómo influye en ellos el lema del Colegio de Amistad y Servicio, hablaron sobre los atributos del perfil IB y qué representa NORTHLANDS para ellos.

También los directores de Artes Interpretativas, Artes Visuales y Educación Física y Deporte presentaron sus áreas de una manera innovadora.

Leandro Valle - Head of Performing Arts / Director de Artes Interpretativas

Jorge Rey - Head of Physical Education / Director de Educación Física y Deportes

Ana del Pino - Head of Arts / Directora de Artes Visuales

Year 1 2018 Informative Meeting Year 1 2018 Informative Meeting Year 1 2018 Informative Meeting Year 1 2018 Informative Meeting

Which is the attribute of the learner profile that best describes you? /¿Cuál es el atributo del perfil que mejor te representa?

How is our School motto reinforced? / ¿Cómo se refuerza el lema del Colegio?

How do children learn in the Primary School? / ¿Cómo aprenden los chicos en Primaria?

Which words would you use to describe NORTHLANDS? / ¿Qué palabras describirían a NORTHLANDS?